2018. május 29-én arról volt alkalmam előadást tartani, hogy mennyire fontos szerepe van a kommunikációban a hallgatásnak. Nemcsak arról a hallgatásról beszéltünk, amikor valaki "csendben marad" és nem beszél (angolul: to stay silent), mondjuk például nem válaszol a feltett kérdésre, mert az adott helyzetben "nem tud megszólalni". Arról a másik fajta hallgatásról is beszéltünk (angolul: to listen), amikor aktív figyelemmel meghallgatjuk a beszélő társunkat. Odafigyelünk nemcsak a direkt tartalmi közlésre, amit mond, hanem arra is, ahogyan mondja. A testbeszédére, a hangerejére, a mozdulataira, és hogy mikor akad el a szava...
A hallgatás fontos. Amikor beszélünk, sosem tudunk meg semmit, amit addig ne tudtunk volna. Csak amikor hallgatunk, akkor jutunk új információkhoz. Érdemes megtanulni,
Erről szólt az előadás.
A hallgatással kapcsolatban két aktuális cikkről is beszéltünk, amit minden érdeklődőnek érdemes elolvasni:
• Erin McCoy Alarcon: Active listening is a learned skill (mediate.com 2018. május 9)
• Tompos Anna (riport): Jobban tennénk ha néha kussban maradnánk (hvg.hu 2018. május 16)
Amikor valakit hallgatunk, aki panaszkodik, akkor tudnunk kell, hogy a panasz mindig csak "a jéghegy csúcsa". A helyzet megoldásához mélyebbre kell merülnünk, az üzleti életben legalább a valódi elvárások beazonításáért, párkapcsolatban pedig a közös fejlődésért.
« Vissza