2019. január 29-én az informatikai projektek konfliktushelyzeteiről tartottam előadást, és arról, milyen kommunikációs lehetőségeink vannak ezeknek a helyzeteknek a megoldására, vagy elkerülésére. Megállapítottuk, hogy a kommunikációs képzések megkönnyítik az informatikusok egymás közti együttműködését, de a megrendelőikkel való együttműködést is.
Sok konfliktus abból fakad, hogy hiányos kommunikációs eszköztárral próbálunk helytállni egészen bonyolult kommunikációs helyzetekben is. Félreérthetjük egymást, félreérthetjük a szerepeinket, félreérthetjük az ügyfél elvárásait. A pontosabb kommunikáció csökkenti a feszültséget és növeli a projektek eredményességi mutatóit.
Példák során át vizsgáltuk, hogy az alapvető konfliktus típusok közül melyek mutatkoznak meg az informatikai projektekben. Meglepetéssel tapasztaltuk, hogy nemcsak információs konfliktussal
« Vissza