Köszönöm a Kríziskommunikációs Meetup Csoport felkérését, hogy volt módom erről a rendkívül időszerű témáról egy nagyon érdeklődő közönség előtt beszélni!
Vállalkozások és üzleti társulások ezrei tízezrei költenek el rendkívüli pénzösszegeket, hogy saját márkájukat a közösségi médiában is építhessék. A reputáció menedzsment, a brandépítés és a személyes márkaépítés tudománya mind azon a felismerésen alapszik, hogy nem mindegy, mit gondolnak rólunk "az emberek", a későbbi potenciális vásárlóink.És ha ezek "az emberek" a közösségi médiában vannak jelen életük egy jelentős részében, hát akkor ott kell rájuk hatást gyakorolni. Kommunikációs szakemberek százai dolgoznak azon, hogy megmutassák megbízóik értékeit ezeken a felületeken is.
Nagy előnye a közösségi médiának, hogy a jó hír könnyen terjeszthető. Akinek tetszik, az tovább küldi vagy megosztja ismerőseivel is. Épül a márka, növekszik az ismertség.
Nagy veszély azonban, hogy ha bevonjuk a nézöket ebbe a folyamatba, akkor ezek a felületek az elégedetlenség kifejezésére is alkalmasak. Ha valamelyik vásárlónk elégedetlen, és panaszát nem kezeljük olyan módon, hogy az számára elfogadható legyen, akkor ezeken a felületeken nagyon hamar rossz hírünket is keltheti.
Három konkrét esetet vizsgáltunk meg, nekem az intragram-os "penumbra" nevű felhasználónak a rendőrség ellen intézett kirohanása hordozta a legtöbb tanulságot.
Remélem, hogy a hallgatóság magával vitte az előadás konklúziójaként elhangzó kérdést, mit kell feltenni magunkban, mielőtt valamilyen közösségi médiában esetleg ellenünk irányuló fellángolásra reagálnánk. Mi az egyetlen lehetséges út, amivel a konfliktus lecsillapítható.
« Vissza