2020. január 21-én az Üzletember Akadémia az Mindennapi konfliktusaink II- ügyfélkapcsolatok témában kért fel egy újabb előadásra. Ez alkalommal a vállalkozások és ügyfeleik kapcsolatáról beszéltünk érintette. Minden vállalkozásügyfeleket szolgál ki,és minden vállalkozásnak vannak konfliktusai az ügyfelekkel. Hogyan tekintsünk ezekre a konfliktusokra? Valóban minden ügyfélre szükségünk van? Mit profitálhat a vállalkozás ezekből a konfliktusokból? Ezekről a kérdésekről beszéltünk. Kicsit több idő állt rendelkezésemre, mint legutóbb, így most a hallgatóságot is meg tudtam dolgoztatni egy kicsit.
Megállapítottuk, hogy a "konfliktus" nem feltétlenül negatív fogalom egy vállalkozás életében. A konfliktus, különösen az ismétlődő konfliktus jelezheti például ügyfeleink igényeinek a változását is. Rámutathat arra, hogy ideje az általun nyújtott szolgáltatást (vagy terméket) ismételten "frissíteni" kicsit, és hozzáigazítani az új ügyféligényekhez. Jelezheti azt is, hogy termékeink és szolgáltatásaink teljesen jók, csak nincsenek összhangban ügyfeleink előzetes várakozásaival. Az általunk nyújtott előzetes tájékoztatás alapján az ügyfelek nem pontosan azt várják, mint ami történik, ezért csalódottak. Ez nem jelenti azt, hogy a termék vagy a szolgáltatás megújításán kell gondolkodnunk, lehet, hogy csak részletesebb, körültekintőbb tájékoztatás szükséges, és elegendő is az ügyfelek felé irányuló kommunikáción változtatni.
Teljes részletességgel nem írom le, hova is jutottunk, Három végkövetkeztetést vontunk le az előadás végére.
A legtöbb pozitív visszajelzést az előadás végén bemutatott módszerre kaptam, ami arra adott egy technikát a hallgatóságnak, hogy milyen szófordulatokkal lehet lecsendesíteni és legalább átmenetileg megbékíteni egy elégedetlenkedő ügyfelet. Csak annyi időre, hogy együtt el tudjuk kezdeni a megoldás kidolgozását. Onnan a probléma már megoldható.
Remélem, sokan használják majd ezt a technikát a munkájuk során
Köszönöm az ismételt meghívást az Üzletember Akadémiának!
« Vissza